Bandwerk internet- en reclamebureau: de trotse media partner van RIVO Rijssen
EVEN GEDULD A.U.B.
"RIVO Rijssen, dat ben ik, dat ben jij, RIVO Rijssen dat zijn wij!"

Geef kinderen hun spel terug
vrijdag 30 nov 2007

Geef kinderen hun spel terug

Zoals u wellicht via de media heeft vernomen voert SIRE (Stichting Ideële Reclame) de campagne ‘Geef kinderen hun spel terug’.
In deze campagne staat de overdreven bemoeizucht van (veelal) ouders langs de sportvelden centraal, een verschijnsel waar vrijwel alle sportverenigingen aangesloten bij de NeVoBo ervaring mee hebben.  
Uit recent onderzoek van TNS NIPO onder ruim 800 ouders met sportende kinderen in Nederland blijkt dat negen op de tien ouders (91%) zich in meer of mindere mate ergeren aan het gedrag van andere ouders langs de zijlijn. Het gaat hierbij om het opjutten van kinderen, vloeken en schelden, het wijzen van de scheidsrechter op een verkeerde beslissing en het adviseren van de teamleiding. Vier op de tien ouders (40%) denken echter dat andere ouders zich nooit aan hen ergeren.
Kortom, opvallende conclusies die om gerichte actie vragen. Ouders vragen veel van hun kinderen. Ze moeten niet alleen goed zijn op school, maar ook uitblinken op sportief gebied. Veel ouders moedigen hun kinderen luidkeels aan. En dat hoor je. Langs de lijn of op de tribune.  
Het doel van de nieuwe SIRE-campagne is om ouders - en in tweede instantie begeleiders, coaches - bewust te maken van hun gedrag en ze te laten zien welke impact het heeft op de kinderen. Ook beoogt de campagne het overdreven fanatisme bespreekbaar te maken tussen ouders en coaches onderling. De campagne van SIRE wordt door het NOC*NSF en de 14 grootste sportbonden van Nederland ondersteund.. Met deze brief willen wij U vragen óók bij uw verenigingsleden aandacht voor het onderwerp te vragen.
Op de website http://www.geefkinderenhunspelterug.nl/ vindt u meer informatie over de campagne .
Bandwerk internet- en reclamebureau
Van der Veen Financieel Advies

RIVO RIJSSEN IS HAAR SPONSOREN BIJZONDER DANKBAAR

Wanneer alleen het beste goed genoeg is: Bandwerk internet- en reclamebureau